Που θα μας βρείτε
Δείτε τα Βίντεο μας

Διατροφή


  Μελομακάρονο Vs Κουραμπιές!!!
Print

Η Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα έχει ήδη ξεκινήσει για τους περισσότερους από εμάς εφόσον μας μένουν άλλες 31 μέρες για τις γιορτές!

Η γιορτινή αυτή ατμόσφαιρα δεν θα λείπει από τα περισσότερα τραπέζια,τα οποία θα κοσμούνται κατά ένα μεγάλο ποσοστό από γλυκά.Δύο από τα πιο γνωστά σε όλους μας Χριστουγεννιάτικα γλυκά είναι ο κουραμπιές και το μελομακάρονο!

Τις ημέρες αυτές είναι πολύ φυσικό να παρεκκλίνουμε από το καθιερωμένο ημερήσιο διαιτολόγιό μας εφόσον είμαστε πιο επιρρεπείς σε γλυκές ατασθαλίες!

Η αποφυγή των γλυκών τις περισσότερες φορές την περίοδο των γιορτών κρίνεται δύσκολη έως αδύνατη.Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, θα αναλύσουμε συνοπτικά αλλά με περιεκτικό τρόπο τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των 2 αυτών γλυκών που αναφέραμε παραπάνω,έτσι ώστε να επιλέξετε εσείς με σωστή κρίση το καταλληλότερο γλυκό!

Αρχικά,θα ήθελα να σημειώσω ότι πάνω-κάτω τα 2 αυτά γλυκά ανά κομμάτι ζυγίζουν γύρω στα 30-50 γραμμάρια παίρνοντας πάντα σαν γνώμονα το μικρότερο μέγεθος αλλά και το μεγαλύτερο.

Πάνω κάτω τα 2 αυτά γλυκά έχουν την ίδια θερμιδική αξία,η οποία ανέρχεται στις150 θερμίδες. Έτσι λοιπόν, αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει ουσιαστική θερμιδική διαφορά μεταξύ των 2 αυτών γλυκών αλλά θρεπτική.

Πιο συγκεκριμέναμελομακάρονο είναι θρεπτικά ανώτερο από τον κουραμπιέ εξαιτίας της περιεκτικότητάς του σε ελαιόλαδο(πηγή αντιοξειδωτικών βιταμινών & μονοακόρεστων λιπαρών),μέλι&καρύδια(πολλά ωφέλιμα λιπαρά καθώς και βιταμίνες του συμπλέγματος Β όπου βοηθούν στην καλή λειτουργία του νευρικού μας συστήματος).

Αντίθετα, ο κουραμπιές παρόλο που περιέχει αμύγδαλα( πλούσια σε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά σε πολυακόρεστα και βιταμίνες), θεωρείται θρεπτικά υποδιαίστερος λόγω του βουτύρου και της ζάχαρης που χρησιμοποιούνται κατά την παρασκευή του,εξαιτίας των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων, τα οποία είναι άμεσα συνδεδεμένα με σοβαρά προβλήματα υγείας.

Αξίζει να προστεθεί σε αυτό το σημείο,ότι το μελομακάρονο περιέχει και κάποια άλλα συστατικά όπως:κανέλλα,ξύσμα πορτοκαλιού,χυμός εσπεριδοειδών(βιταμίνη C), συστατικά γνωστά σε όλους μας για τις ευεργετικές τους ιδιότητες.
Συμπερασματικά λοιπόν,το μελομακάρονο θεωρείται θρεπτικά ανώτερο από τον κουραμπιέ.

Στην περίπτωση που βρίσκεστε στους υποστηρικτές του, μπορείτε κάλλιστα να το επιλέξετε αρκεί να το αναβαθμίσετε ποιοτικά προσθέτοντας κατά την παρασκευή του αντί για άσπρη ζάχαρη-καστανή και αντί για ζωικό βούτυρο-φυτικό.

Όποια και αν είναι η επιλογή σας...
ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΟΡΕΞΗ και ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!!!!